FAQ: NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI

Na tej stronie zamieszczam odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące serwisu Slownictwo.pl
Jeśli masz jakieś pytania a nie znalazłeś na nie odpowiedzi,
prześlij je proszę na mój adres: admin@slownictwo.pl




Jakie są techniczne wymagania przeglądarki dla poprawnej pracy systemu
Dla poprawnej pracy serwisu niezbędne jest posiadanie w miarę nowej wersji przeglądarki internetowej. Aplikacja była testowana pod systemem Windows na następujących przeglądarkach:
  • Internet Explorer (wersja min. 6.0)
  • Mozilla Firefox
  • Opera
  • Google Chrome
Z opinii użytkowników wynika, że aplikacja również działa w systemie Linux, jak również na komputerach typu Macintosh (przeglądarka Safari), jednak czasami mogą występować tam problemy z odtwarzaniem nagrań lektora. W przypadku starszych wersji przeglądarek zalecane jest dokonanie uaktualnień do najnowszych wersji.

Aby możliwe było korzystanie z serwisu, niezbędna jest odpowiednia konfiguracja przeglądarki:
  • włączoną obsługa aktywnych skryptów (javascript)
  • włączona obsługa plików cookies (aktywne "ciasteczka")
  • włączone protokoły szyfrowania SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0

powrót do menu
Jak mogę dostać na swoje konto jeśli zapomnę hasło dostępu do serwisu?
Hasło jest szyfrowane w bazie i nie można go odzyskać. Ale można za to wygenerować nowe hasło, korzystając z funkcji "Wygeneruj nowe hasło", dostępnej zawsze w panelu logowania pod przyciskiem "Zaloguj". Wystarczy podać swój identyfikator (login) z serwisu lub adres email, aby otrzymać na swoją skrzynkę link do strony umożliwiającej awaryjne zalogowanie do seriwsu i ustalenie nowego hasła. Oczywiście po poprawnym zalogowaniu hasło można zmienić na własne w panelu "Twoje dane".
powrót do menu
Czy można korzystać z tego serwisu za darmo?
Tak, każdy nowo zarejestrowany użytkownik otrzymuje w serwisie konto o statusie PASYWNY. Oznacza to, że może korzystać z serwisu zupełnie za darmo, jednak dostępność niektórych funkcji jest częściowo ograniczona.

Różnice między dostępem pasywnym a w pełni aktywnym znajdziesz na stronie http://www.slownictwo.pl/?f=function.

Użytkownik może korzystać z serwisu w formie pasywnej przez dowolny okres czasu i nie ma obowiązku dokonywania pełnej aktywacji.
powrót do menu
Dlaczego nie działają mi lekcje w trybie "tłumaczenie ze słuchu" i "dyktando"

Lekcje w trybie "tłumaczenie ze słuchu" i "dyktando" dostępne są jedynie w kursie podstawowym i tylko dla osób, które posiadają aktywny abonament w wersji PRO (z lektorem). Jeśli użytkownik posiada aktywny abonament ale bez lektora, może dokonać rozszerzenia do wersji PRO. Opcja ta dostępna jest podczas zamawiania/przedłużania abonamentu.
powrót do menu
Chcę korzystać z serwisu w pełni aktywnie. Ile to kosztuje?

Aby posiadać dostęp do wszystkich lekcji ze słownictwem należy zamówić abonament.
Cena abonamentu zależy od wybranego sposobu dostępu do serwisu i jest określona w aktualnym cenniku usług.

Czasem można dokonać darmowej aktywacji abonamentu korzystając z dostępnych promocji.
powrót do menu
Chciałbym zamówić abonament. Gdzie mogę znaleźć numer konta do wpłaty.
Aby zamówić pełny dostęp do serwisu należy najpierw złożyć zamówienie z serwisu. Opcja "ZAMÓW ABONAMENT" lub "PRZEDŁUŻ ABONAMENT" jest dostępna jest po zalogowaniu do własnego panelu na górnym pasku oraz w zakładce "Konto".

Podaję również bezpośredni link do tej strony: http://www.slownictwo.pl/panelq.php?f=abon

Po złożeniu zamówienia pojawią się wszystkie niezbędne informacje do dokonania płatności. Potwierdzenie zamówienia wraz z numerem konta do wpłaty jest wysyłane również na Twój email.
powrót do menu
Jak mogę zapłacić za złożone zamówienie
Opłatę za złożone zamówienie można dokonać:
  • za pośrednictwem ekranu, który pojawia się natychmiast po złożeniu zamówienia
  • korzystając z linku "Zrealizuj zamówienie", który jest dostępny po zalogowaniu w zakładce "Konto" -> "Twoje zamówienia oczekujące na realizację"
  • korzystając z danych przesłanych na adres Twój email zaraz po złożeniu zamówienia.
Aby maksymalnie skrócić czas wykonywania płatności oraz czas oczekiwania na aktywację abonamentu proponuję skorzystać z szybkich płatności internetowych dostępnych poprzez serwisy Platności.pl oraz Dotpay.pl Dostępne są tu następujące opcje:
  • szybki przelew internetowy do jednego z prawie 30 banków (w tym przypadku należy zastosować się do wskazówek podanych na ekranie, m.in. nie wolno zmieniać ani nic dopisywać do tytułu płatności, który tworzy się automatycznie podczas wykonywania płatności. Zmieniając ten tytuł płatności sprawisz, że przelew nie wykona się automatycznie, co spowoduje opóźnienia w jego realizacji lub całkowite jego niezrealizowanie.
  • przelew kartą płatniczą (VISA, MasterCard, EuroCard, JCB, Diners Club)
  • płatność poprzez PayPal
  • płatność w Żabce
  • płatność przez kanał Moje rachunki - możesz płacić w wielu marketach i sklepach, np. Carrefour, Champion, Globi, Kaufland, REAL, Albert, Hypernova, Stokrotka, w wybranych supermarketach Społem, Sieć 34, Lewiatan, RABAT, eLDe oraz stacjach Statoil i PKN Orlen
  • tradycyjny przelew lub wpłata wykonane na poczcie lub w banku - bezpośredni przelew/wplata na nasze konto firmowe w mBanku (nr tego konta dostępny jest na stronie do realizacji zamówienia oraz przeslany w mailu potwierdzającym złożenie zamówienie. Znajdziesz tam również link do automatycznie wypełnionego druczku przelewu lub wpłaty). W tym przypadku należy koniecznie w tytule płatności podać swój login z serwisu Slownictwo.pl
Jeśli masz problemy z wykonanie płatności z zagranicy zapraszam do poniższego punktu.

powrót do menu
W jaki sposób mogę zapłacić za abonament z zagranicy?
UWAGA:

Wszystkie zamówienia w serwisie Slownictwo.pl składane są w polskiej walucie PLN. Jeśli posiadasz rachunek prowadzony w innej walucie niż PLN, bank podczas dokonywania płatności sam dokona przewalutowania na polską walutę.

Kwotę do zapłaty w walucie obcej można obliczyć na podstawie aktualnego kursu średniego, np. za pomocą kalkulatora dostępnego tutaj

Płatności z zagranicy można wykonywać w następujący sposób
  1. Najszybszym i najtańszym (bez prowizji) sposobem opłaty za abonament z zagranicy jest płatność kartą płatniczą(poprzez serwis PayU lub Dotpay). Akceptowane są karty VISA, MasterCard, EuroCard, JCB, Diners Club. (Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja karta jest akceptowana przez system spróbuj wykonać płatność przy jej pomocy. Jeśli karta nie zostanie zaakceptowana płatność po prostu zostanie odrzucona.)
    Płatności możesz dokonać zaraz po złożeniu zamówienia, wybierając odpowiednią opcję lub później, wchodząc na stronę swojego zamówienia, której adres zostanie przesłany również na Twój email zaraz po złożeniu zamówienia.

  2. Opłatę z zagranicy można również wykonać poprzez płatności PayPal (tutaj również nie jest pobierana od klienta prowizja a aktywacja abonamentu następuje w ciągu kilku sekund po dokonaniu płatności). Proponuję tę opcję osobom, które posiadają już na swoim koncie Paypal wystarczająca ilość wolnych środków lub mogą szybko zasilić swoje konto w PayPal za pomocą karty płatniczej. Płatności dokonuje się jak powyżej, wybierając z listy opcję "Paypal".

  3. Jeśli użytkownik nie posiada karty płatniczej może wykonać normalny przelew z zagranicy na nasze konto w mBanku. W tym celu należy podać:
    • pełny 26-cyfrowy numer rachunku odbiorcy przelewu i "PL" przed numerem rachunku, czyli:
      PL 21 1140 2004 0000 3102 4326 7982
    • nazwa firmy: "EKLO" Krzysztof Klonowicz
    • adres odbiorcy przelewu: 95-070 Aleksandrów Łódzki, ul.Jesionowa 5
    • tytuł przelewu (musi koniecznie zawierać Twój login z serwisu!)
    • kod BIC/SWIFT mBanku: BREXPLPWMBK
    • nazwę i adres banku odbiorcy przelewu:
      BRE Bank S.A. INTERNET BANKING, al. Mickiewicza 10, 90-050 Łódź
    • SORT CODE/numer rozliczeniowy - 11402004
    W przypadku przelewu z zagranicy pobierana jest prowizja, dlatego ten sposób płatności jest opłacalny tylko przy wyborze dłuższych okresów abonamentu.

  4. Dobrym sposobem jest też skorzystanie z pomocy rodziny w Polsce lub przyjaciół, którzy posiadają dostęp do swojego konta przez internet. Właścicielem rachunku może być inna osoba niż użytkownik konta w serwisie. Należy jednak pamiętać, aby wtedy w opisie przelewu podać identyfikator (login) użytkownika z serwisu, dla którego ma nastąpić aktywacja abonamentu oraz numer zamówienia (nie dotyczy przelewów automatycznych, dokonywanych za pośrednictwem serwisów PayU, Dotpay, PayPal).

powrót do menu
Czy jest możliwość otrzymania faktury?
Tak. Aby otrzymać fakturę VAT na zamawiane usługi lub produktu należy podczas potwierdzania swojego zamówienia zaznaczyć opcję "Chcę otrzymać fakturę VAT" i wypełnić wszystkie dane potrzebne do wystawienia faktury. Po złożeniu zamówienia użytkownik przed dokonaniem wpłaty może (ale nie musi) pobrać fakturę Pro-Forma.
Faktura VAT w postaci pliku PDF jest wysyłana automatycznie na adres email użytkownika natychmiast po zrealizowaniu zamówienia.
powrót do menu
Doszedłem już 21 lekcji a system za każdym razem każe uczyć się od początku i proponuje mi do wykonania lekcję 1. Dlaczego nie proponuje lekcji następnej 22 ???
Jeśli tak się dzieje należy sprawdzić w konfiguracji, jaki mamy ustawiany kierunek badania lekcji. Z pewnością jest on inny, niż kierunek wykonywania lekcji. Jeżeli na przykład wszystkie zapisane lekcje były tłumaczone w kierunku z polskiego na angielski, a kierunek badania ustawiony jest na domyślny (z angielskiego na polski) wówczas system będzie wyznaczał do wykonania lekcję 1 (w kierunku ang->pol). Aby była proponowana lekcja 22, należy przestawić kierunek badania na taki sam, jaki jest domyślny kierunek tłumaczenia (czyli na pol->ang).

powrót do menu
Wykonałam tylko jedną lekcję 54. Chciałabym rozpocząć naukę wcześniejszych lekcji, a system proponuje mi do nauki lekcję następną 55. Co zrobić aby system wysyłał mi na maila lekcje od początku (od lekcji 1)?
Aby lekcje w ogóle były wysyłane na adres email, musi być włączona opcja automailingu (automatycznego wysyłania lekcji), dostępna w panelu konfiguracji. Jeśli wykonaliśmy lekcję wyższą i została ona zapisana w bazie, to aby otrzymywać na maila niższe lekcje konieczne jest usunięcie lekcji wyższych. Odpowiedź jak to zrobić znajdziesz poniżej.

powrót do menu
Czy poprawna odpowiedź widoczna jest zawsze dopiero po błędnej odpowiedzi?
W trybie pisania i klikania odpowiedź rzeczywiście widoczna jest dopiero po błędnej odpowiedzi. Użytkownikom początkującym proponuję wcześniej uruchomić lekcję w trybie kojarzenia do pary. Jest tam funkcja "Pokaz odpowiedzi". Po zapoznaniu się z nowym materiałem można wcisnąć klawisz "Pomieszaj" i przystąpić do łączenia słówek w pary.
W drugim kroku polecam wykonanie lekcji w trybie klikania (metoda Wiem /Nie wiem) aby szybko utrwalić poznane słówka i poznać ich wymowę.
Na koniec pozostaje wykonać lekcję w trybie pisania z klawiatury, aby opanować do perfekcji pisownię.

powrót do menu
Ustawiłam tryb wykonywania lekcji na "Kojarzenie". Po każdym ponownym wejściu w panel "Lekcje" tryb zmienia się z powrotem na "Pisanie"
Domyślny tryb odpowiadania w lekcji, podobnie jak domyślny kierunek tłumaczenia można ustawić na stałe w panelu "Konfiguracja" zmieniając odpowiednie parametry.

powrót do menu
Jak można usunąć z bazy wykonaną lekcję?
Opcja usuwania lekcji dostępna jest w panelu głównym, gdzie znajdują się lekcje do powtórki oraz w panelach Statystyki. Aby usunąć lekcje należy skorzystać z opcji "Usuń" (czerwony znak X po prawej stronie tabelki). Usunięcie lekcji powoduje również usunięcie wszystkich słówek do powtórki z tej lekcji.

Pojedyncze słówka do powtórki można usunąć w panelu "Powtórki";

powrót do menu
Na mojej przeglądarce część znaków w transkrypcji fonetycznej wyświetla się niepoprawnie.Czy można to jakoś zmienić?
Problem ten pojawia się zwykle w przeglądarkach Internet Explorer, jeśli w systemie brakuje zainstalowanej czcionki typu IPA. Wówczas zamiast znaków transkrypcji mogą wyświetlać się białe kwadraty. Wystarczy wtedy wgrać odpowiednią czcionkę np. Lucida Sans Unicode (można ją ściągnąć stąd) a następnie pobrany plik lasnsuni.ttf przekopiować do katalogu systemowego z fontami (zwykle jest to C:\Windows\Fonts). To powinno rozwiązać problem. Innym sposobem może być pobranie i zainstalowanie innej przeglądarki typu Mozlilla Firefox lub Opera, gdzie problem z fontami w ogóle się nie pojawia.

powrót do menu
Czy istnieje możliwość samodzielnego wpisania wybranych przez siebie słówek, a następnie ich powtarzania w taki sposób, jak słówek z lekcji?
Jest taka możliwość. Własne zestawy ze słówkami można tworzyć w zakładce "Bazy własne" Po utworzeniu zestawu i jego udostępnieniu będzie on widoczny w panelu "Lekcje" w prawym oknie. Nie wszystkie natomiast słówka i wyrażenia będą zawierać wymowę lektora (tylko te, które przy dodawaniu ze słownika mają z boku ikonkę głośnika).

powrót do menu
W jaki sposób mogę wydrukować fishki do danej lekcji
Aby wygenerować a następnie wydrukować dokument w fiszkami do wybranej lekcji należy po zalogowaniu się na swoje konto wejść w panel "Lekcje" i kliknąć na ikonkę fishki "F", znajdującą się po lewej stronie obok wybranej lekcji.

powrót do menu
Jak mogę usunąć swoje konto z serwisu
Aby całkowicie usunąć swoje konto z serwisu należy wysłać maila na adres admin@slownictwo.pl pisząc w temacie słowo "Rezygnacja" i koniecznie podając swój login lub adres email zarejestrowany w serwisie. Usunięcie konta wymaga potwierdzenia wykonania tej operacji poprzez kliknięcie w link, który będzie wysyłany na adres email użytkownika po złożeniu rezygnacji.

powrót do menu